Är det bara jag som klipper mina barn själv?

Eller är ni andra bara väldigt mycket bättre? (För inga ungar jag ser verkar hemklippta.) Femåringen har varit hos frisören bara två gånger. Annars klipper jag. Varför har det blivit mitt jobb, F? Jag kan inte klippa!!
De som har barn med kortare frisyrer måste väl klippas jätteofta? Nu ser femåringen ut som ett barnhemsbarn, eller ett barn i nån sjukhusdokumentär. 
Massor av tårar och blonda slingor i badkaret när den slöa barnpappersaxen rev av håret.

Kommentarer
Postat av: BigFatMama aff

Johodå! Jag klipper tre av barnen, samt maken! Fjärde sonen har långt hår och hans hår är så extremt tjockt och svårklippt. Men köp en trimmer om du inte redan har! Undvik tunga, klumpiga budgetvarianter från Rusta bara. Jag kör INTE trimmern över hela huvudet så att barnen ser ut som straffångar!

2007-10-31 @ 23:29:40
Postat av: Ullet

Jag klipper maken (kanske man inte ska säga *Asg*)och de yngsta. Har kört fångstuket på äldsta sonen i många år o han har så fint huvud (formen alltså) så det blev skitsnyggt men med lugg då, lite Tin-Tin över honom. ;-) Så ensam är du inte. *ler*

2007-11-01 @ 12:20:26
URL: http://blogg.expressen.se/ullet
Postat av: Camilla

Näe då, du är inte alls ensam om att klippa barnen... Själv så klipper jag dottern på 6 1/2 år, sambon, pappa, mig själv m fl. Det du bör tänka på är dock att ha bra grejer, en gammal ovass papperssax är kanske inte det bästa redskapet. Införskaffa en bra trimmer samt en bra sax så ska du se att allt går så mycket lättare. Att resultatet säkerligen blir bättre det också gör ju knappast saken sämre... *ler*

2007-11-01 @ 20:32:47
Postat av: stina

Jorå, jag klipper alla i familia inkl maken! INGEN av mina 4 har varit hos frissan, inte ens 9 åringen-hon hävdar att det är heeelt onödigt och hon tänker minsann aldrig gå till ngn frissa när mammi klipper så bra och dessutom GRATIS!!

Vi tjänar väl sisådär en 1000 ing varannan månad på detta och det är myyycket pengar för mig!

2008-05-14 @ 22:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0