Varje dag så börjar världen om

Ladda genast ner den här fina covern från Fragglarna som Pinks har gjort! Kom följ med mig, heter den. Jag ska berätta om varför en annan gång.


varje dag så börjar världen om
allt slår ut i blom
kom och följ med mig
varje gryning är ett löfte
som du ska bry dig om
kom och följ med mig

varje morgon varje dag
nattens timmar allting vill jag ha

solen finns på himlen var jag går
följer mina spår
nånting lockar mig och
när kvällen kommer är jag trött
allting som jag mött
minnen följer mig

varje morgon varje dag
nattens timmar allting vill jag ha
varje morgon varje dag
nattens timmar allting vill jag ha
varje morgon varje dag
nattens timmar allting vill jag ha...



Är det bara jag som klipper mina barn själv?

Eller är ni andra bara väldigt mycket bättre? (För inga ungar jag ser verkar hemklippta.) Femåringen har varit hos frisören bara två gånger. Annars klipper jag. Varför har det blivit mitt jobb, F? Jag kan inte klippa!!
De som har barn med kortare frisyrer måste väl klippas jätteofta? Nu ser femåringen ut som ett barnhemsbarn, eller ett barn i nån sjukhusdokumentär. 
Massor av tårar och blonda slingor i badkaret när den slöa barnpappersaxen rev av håret.

Fan vad bra det blev

... med draperiet i hallen. Kände mig välkommen när jag kom hem i dag. Det börjar bli färdigt. Krokar sitter uppe så att femåringen kan hänga av sig själv. Nu fattas det bara en lampa. Ska kolla in en i morgon på den förträffliga affären Elektriska Svea. Efter lampan (och kanske någon mer praktisk förvaring bakom draperiet) så är ETT rum KLART i huset. Visserligen husets allra minsta rum, men ändå.

I kväll ska vi betala räkningar (ja, jag vet, alldeles för sent...) så jag köpte hem några yogurtmandlar som tröst ...

Å ena sidan

image2

Pärlorna

Nu på morgonen när jag drog upp persiennerna såg jag den vackra trädgården. Den är inte så vacker, men i morse var den det. Gräset låg i skugga och var dimmigt blått och uppe i bärapeln lyste solen och det gnistrade från små pärlor. Jag vet inte om det var is eller vatten men en spindeltråd gick genom hela trädgården och den lyste också. 

Babyn hade gymnastik på mage på en filt på golvet medan jag åt frukost (fiberberikad havregrynsgröt med ett rivet äpple, russin och kanel, Mitt val Kvinna och kaffe i lilla kannan). Hon somnade genast efteråt och ligger helt däckad här bredvid.

Ingen vet om den här bloggen.

Orange

Fortfarande funderar jag på vilket äppelträd jag ska välja. Jag får bara plats med ett. Det finns familjeträd med flera sorter på ett träd. Men det känns fjompigt. Och träden blir inte med än 20 år.
Jag skulle vilja gå på äppelprovning. Mitt äppelträd måste vara perfekt. När man bara har ett kommer äpplena bli guldäpplen. Inte massor av ruttet på gräset. Guldäpplen som jag plockar ett och ett och lindar in i papper och lägger i en låda. Stammen får massage av en hård borste och sen en lerinpackning varje år.

Och draperiet i hallen är upphängt. Nästan neonorange. Mycket effektfullt. Eller "poppigt", precis som F önskade. Gud vad jag mobbade honom för det, men sen köpte jag ändå det här väldigt "poppiga". Klart coolast i längan.

Jaha, vad blire nurå? Jag vet inte men det får inte bli så högt heller. Svagväxande stam ska det vara.

RSS 2.0