Lillan kan gå!

Hon var några veckor senare än brorsan men har ändå inte hunnit fylla 10 månader. Och hon har gått 22 steg på raken som mest idag. Det bästa är att hon inte ramlar så mycket som brorsan gjorde. Minns tyghjälmen och hur han blödde varje dag från munnen, huva.

Två jobb blev inget jobb

Jag orkar inte gå in på vad som hände. Kanske har jag fortfarande en liten liten chans på det första jobbet (som jag tackade nej till...). Det andra, ja, vad hände? Jag vet inte riktigt själv faktiskt. Hoppas att det läcker snart så jag får veta vad som hände. Chefen ville anställa mig och jag ville jobba där, då la sig ledningen i och stoppade allt pga ny policy. Sen fick jag ett konstigt mejl om att det inte fanns nån policy (efter att facket blivit inkopplat). Allt detta hände på en dag och den dagen var jag sjuk (i fredags) med feber. Känns fortfarande som en konstig feberdröm. 

Trädgårdsblogg

Saker som går dåligt: 
1) Buskmagnolian (rotstympad)
2) Koreanska azalean (vattenstressad)
3) Lövkojan, nästan alla fröer som grott har tagit stryk. Undrar om det räcker med de tre, fyra ynkliga som är kvar i krukan.

Saker som går bra:
1) Klockrankan, växer så det knakar
2) Alla olika tomater, höga men inga blommor än. Hoppas det hinner komma frukt innan frosten...
3) Äppelträdet James Grieve, verkar trivas. Planterades i våras och har redan små små kart.
4) Mina fantasier om plommonträd och bärbuskar. Varje kväll innnan jag ska somna. Den s-formade rabatten... mmm

Annars så står två pavlovor i ugnen och göttar sig till midsommar. F är borta i morgon så det blir lite stressigt allt. Två par kommer hit och firar. På menyn grillat och shirazsallad. Och pavlovan då. Ska vi väl klara. Ska försöka att inte hetsa upp mig så.

Jobb

Så nu verkar det som två arbetsplatser vill ha mig. Det är jag inte van vid. Är van att försöka jobba jobba uppåt, tjata och tjata. Så det känns lite ovant. Och vad ska man välja? Hjälp mig, rösta!

Jobb 1) Två olika delar, alltså mer varierande men också kanske mer stressigt just därför? Ny arbetsplats. Känns spännade men jag vet absolut inte vad jag får. Kan begära 28 000:-

Jobb 2) En del, men det är ett litet ställe och därför får man nog rycka in lite här och var. Känner de jag ska jobba med, den ena ganska väl. Kommer bra överrens med dem. Viss kontakt med en f.d. arbetsplats ingår och med en viss f.d. chef. som jag inte kommer överrens med. Jag vet vad jag får. Kan begära 25 000:-

Alltså, på mitt förra jobb tjänade jag 23 000:- och det är det bästa jag tjänat hittills. Så båda lönerna är bra eftersom de kommer ligga över det, även om jag kanske inte får vad jag begär.

Som ni märker är lyser det dollartecken ur mina ögon. Det är för att jag är mammaledig nu. Och vårt hus kostar så vi går minus varje månad.

Jag har inte många att be om råd. De flesta är skvallerbyttor och insyltade.


RSS 2.0