Vi ses snart

Vi ses snart

Fotvård

Idag fick jag fotvård. Väldigt skönt. Men när jag satt och väntade göttade jag mig åt listan på allt de skulle göra. Det hela skulle avslutas med massage och "pudring". Men ingen massage fick jag! Ingen "pudring" heller. Kan det ha varit för att alla liktornar tog sån tid? Sen lurade de på mig TVÅ par inlägg också. 

Åh Herregud

Vilken rusch! Stressar med allt innan torsdag. Ansökan och minijobb. Två surdegar som blev så gott som färdiga precis! Återstår bara att gräva upp snöbärsskotten och plantera det underbara rosablommande snödroppsträd som bäbisen fick av mina fd arbetskamrater när vi hade namnfest häromdan. Och packa. Och gärna surfa lite på tips. FÖR JAG SKA ÅKA TILL NY! FATTA! Ja, det har jag själv inte riktigt gjort. Har inte hunnit oroa mig för att lämna familjen och inte hunnit nånting faktiskt som har med resan att göra.

Nattmålning

Nu är det nattmålning. Köket OCH trappen ska målas. Trappen har en fin rosa åttiotalstapet och köket har en fin brun flottgegga. Det ska bli vitt.
Vi jobbar mycket bra ihop, jag och F. Mysigt. Och kanske helt galet. Vad gör ni andra tillsammans?

Nja

Jag ägnar mycket tid åt att parasitera på en annan blogg (jag menar inte din, Lyckoskatt) just nu. Håller till bland kommentarerna och har som en egen liten blogg där. De senaste dagarna har jag kommit in i nån slags bloggvärld IGEN. Efter att typ inte kollat mer än två bloggar om dan och aldrig skrivit själv så är jag igång igen.

Söker jobb. Ansträngande att skriva ansökningsbreven. Min cv ser så fantastisk ut, fast jag mest har råkat få göra allt det där. Och nån stjärna har jag inte riktigt varit heller på det jag gjort. Men det ser väldigt bra ut. Jag verkar överkvalificerad. Fast jag verkligen inte är det. Hur gör man då?

Regnet och kylan gör att jag slipper vattna i alla fall...

Dröm vidare

Dröm vidare

Mina tomater

Sungold, Tigrella, Black Cherry, Golden Sweet, Sun Cherry.
Idag bara 10 cm höga, men omskolade och jag hoppas att det hinner bli frukt. Det är första gången jag provar att fröså tomater. Gu vad många sorter man kan välja på då... Tänker ha dem i krukor vid västerväggen i den gassande solen.

Oj, det var onsdag

Blir böla till Barnmorskorna istället.

Efterlyst

Nu Efterlyst och folköl! Och du?

Regn

Varför vill man ha Cornetto Classico och svartvinbärs-te när det regnar? Varför passar det så bra ihop? Är det bara jag?

Rosa glasisar

Fick en överraskning när jag skulle borsta tänderna med nya tandkrämen (Pepsodent X-fresh). Den såg ut som en rosa glaskula på min tandborste. Så fin.

Om du hör det här i en radioaffär

När jag sjöng Uffes "Om du hör det här på en radio nånstans" (som han ju snott rakt av från B.S) så kom min femåring med det fina förslaget att ändra till "Om du hör det här i en radioaffär". 

Alexandra 2000

När det  började bli dags för GB att släppa de nya glassorterna år 2000 så var jag nästan säker på att de skulle nylansera Alexandra från 1988. Den skulle få nytt papper och heta Alexandra 2000. Det var väl lite önsketänkande. Gillade den där glassen väldigt mycket. Den var god, galet stor och typ den dyraste glassen någonsin. Fruit Line från samma år (både jordgubb och hallon) var också favoriter. Fatta vad de skulle gå bra idag. Så naturliga och med hela frysta bär. Åh, varför kan inte jag få bestämma på GB?  

http://www.gb.se/nostalgi_year.asp?year=1988

White

Det har kommit en ny smakserie av Dröm-yogurt. Den borde heta "White" för alla smaker är "vita". Vit choklad t ex. Väldigt god.



I ugnen

En ugnspannkaka med vaniljsocker, kanel, bakpulver och äppelbitar. Härlig höjd och skolmatsalsdensitet. 

Jävla kråka

Hängde upp tre talgbollar. Tänkte att det skulle vara trevligt med fåglar även på våren. Men efter bara några minuter kom kråkan och slet upp näten och flög i väg med hela bollen i munnen! Som om det var en portionsförpackning. En boll hamnade på marken. Strax kom Kurre och satt som förhäxad och käkade oavbrutet i tio minuter, tills han blev bortskrämd av skatan. 

Jag såg knoppen

363974-7

Bloggen kapad

Nu är jag tillbaka igen. Bloggen vart kapad. 
Nu, ett stilla miniregn över trädgården. Lilla lilla äppelträdet. Små rosa knoppar.


RSS 2.0