Orange

Fortfarande funderar jag på vilket äppelträd jag ska välja. Jag får bara plats med ett. Det finns familjeträd med flera sorter på ett träd. Men det känns fjompigt. Och träden blir inte med än 20 år.
Jag skulle vilja gå på äppelprovning. Mitt äppelträd måste vara perfekt. När man bara har ett kommer äpplena bli guldäpplen. Inte massor av ruttet på gräset. Guldäpplen som jag plockar ett och ett och lindar in i papper och lägger i en låda. Stammen får massage av en hård borste och sen en lerinpackning varje år.

Och draperiet i hallen är upphängt. Nästan neonorange. Mycket effektfullt. Eller "poppigt", precis som F önskade. Gud vad jag mobbade honom för det, men sen köpte jag ändå det här väldigt "poppiga". Klart coolast i längan.

Jaha, vad blire nurå? Jag vet inte men det får inte bli så högt heller. Svagväxande stam ska det vara.

Kommentarer
Postat av: Cookiekakan

Köp Ingrid Marie - goda, hållbara så att de klarar vinterförvaring. Ett annat gott äpple är Åkerö som jag själv aldrig haft utan smakat av grannen.

2007-10-31 @ 14:14:05
Postat av: Folk

Skriv och berätta så fort du väljer. Jag håller också på med det där beslutet. Ett som ju är supergott är aroma men jag vet inte hur det funkar.
Fin blogg!

2007-10-31 @ 21:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0