Nja

Jag ägnar mycket tid åt att parasitera på en annan blogg (jag menar inte din, Lyckoskatt) just nu. Håller till bland kommentarerna och har som en egen liten blogg där. De senaste dagarna har jag kommit in i nån slags bloggvärld IGEN. Efter att typ inte kollat mer än två bloggar om dan och aldrig skrivit själv så är jag igång igen.

Söker jobb. Ansträngande att skriva ansökningsbreven. Min cv ser så fantastisk ut, fast jag mest har råkat få göra allt det där. Och nån stjärna har jag inte riktigt varit heller på det jag gjort. Men det ser väldigt bra ut. Jag verkar överkvalificerad. Fast jag verkligen inte är det. Hur gör man då?

Regnet och kylan gör att jag slipper vattna i alla fall...

Kommentarer
Postat av: lyckoskatt

helt seriöst så tror jag att det där är VÄLDIGT kvinnligt. jag tycker också alltid att det VERKAR som att jag är överkvalificerad och att jag faktiskt inte alls kan det som står i mitt cv. man vill ju inte att någon ska tycka att man är korkad och inte kan när det väl kommer till kritan... jag söker mycket hellre jobb som är enklare än vad jag gjort tidigare för att på
något sätt vara säker... dåligt. även om du inte var en stjärna så har du ju faktiskt gjort det som står i ditt cv eller hur? och då kan du ju det mesta. ingen begär någonsin att du ska kunna allt i ett nytt jobb.
har nog ingen annan lösning än att du ska lita på dig själv och din kompetens som nog med väldigt stor sannolikhet finns där i mängder och massor.

2008-05-17 @ 17:40:52
URL: http://lyckoskatt.blogspot.com
Postat av: Cox

Du har nog rätt... Tack.

2008-05-17 @ 23:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0